Marťan jako film /recenze/

1. října 2015 v 20:21 | Kiwi Zelená |  Z terénu
Marťan. Film natočený podle stejnojmenného bestselleru s Mattem Damonem v hlavní roli. Nejlepší volba vůbec- Matt Damon alias Mark Watney si získá vaše srdce. Budete s ním trpět, bude se s ním bavit, donutí vás všemu uvěřit. Celé dvě a půl hodiny se nebudete nudit. Atmosféra Marsu a opuštěného kosmonauta v kontrastu s celou zemí spojenou kvůli jeho záchraně vás bude provázet celým filmem. Kniha byla opravdu úžasná a tak jsem šla do kina s velkým očekáváním. A odcházela jsem nadšená.

marŤan

9.9/10

Možná jste už přejezení filmů typu Gravitace a Interstellar z poslední doby. Vězte ale, že tohle je něco úplně jiného. Příběh "nejslavnějšího muže na Zemi, který vlastně není na Zemi" nebo "vesmírného piráta Marka Watneyho, který kolonizoval Mars" je prvotřídní. Ve zkratce a bez spoilerů jde vlastně o to, že posádka vesmírné mise Ares 3 se při jedné vážné bouři musí evakuovat. Bohužel to ale nezvládnou všichni a jeden z astronautů, Mark Watney je zasažen a ztracen. Posádka ho tak opouští v domnění, že je mrtvý. Jaké je to ale překvapení, když se zjistí, že žije?

Žije a je sám na celičké planetě, na Marsu. To není příliš přátelské místo pro život. Naštěstí má ale řadu užitečných schopností a je obrněn humorem a neskutečnou vynalézavostí. Jako by nestačilo samo o sobě, že zůstal zapomenutý na Marsu s docházejícím jídlem a žádnou cestou na únik, věci se ještě začnou komplikovat. Naštěstí má však podporu celého světa, to by bylo, aby se něco nevymyslelo, že? :)

Nebudu prozrazovat víc, myslím, že námět je natolik zajímavý a báječně zpracovaný, že by bylo ode mně pěkně ošklivé, kdybych vás o něj připravovala. Kniha je samozřejmě bohatší než film, jak už to bývá, ale musím dát velké plusové body za parádní úctu k předloze a zachování jejího geniálního ducha. Dopouručuju obojí přečíst/zkouknout, nebudete litovat ani v případě, že podobné filmy běžně nevyhledáváte, na to vsadím krk. Jedno v jakém pořadí. Desetinu bodu z hodnocení jsem ztrhla pouze za konec (protože jsem sviňucha perfekcionalistická), který je dle mého až příliš uměle podbarven. Víc vlastně říct nemůžu, jen to, že si musíte odnést sami svůj dojem a nenechat si nikým ovlivňovat.

marťan

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.